انجمن زیست شناسی
انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

 

 

محل زندگی:

غذایابی و عادات غذایی:

رفتار و تولیدمثل:

 

 

رودرانر به طور معمول يك پرنده مجرد است يا با جفتش زندگي ميكند. آنها داراي يك همسر هستند و ميتوانند در طول زندگي خود يك جفت داشته باشند . جفت ها در همه سال يك قلمرو براي خود تعيين ميكنند.
در هنگام معاشقه پرنده نر جاندار نر كمان خود را آشكار كرده و متناوبا بال هاي خود را بلند كرده و پائين مي آورد و دم خود را گسترش ميدهد . او در مقابل پرنده ماده در حالي كه دم و پرهايش را پايين انداخته و سر خود را بالا نگه داشته رژه ميرود اين حركت مستند توانايي حيوان نر براي پيشكش غذا به ماده است.
اين پرنده يك خانه بشقاب مانند مركب از چوب هاي كمي براي خود در ميان كاكتوس ها و بوش ها و يا درختان پست ميسازد (در تركيبات اين لانه گاهي از پوست مارها ، برگ ها و پهن نيز استفاده ميكند)
3تا 6 تخم ميگذارد تخم ها عموما سفيدند . كه بعد از 20 روز جوجه ها از تخم درآمده و پس از 18 روز پر دار ميشوند. در رودرانر ها مراقبت به عهده دو والدين است . هر دو جنس روي تخم ميخوابند و از لانه مراقبت ميكنند و همچنين به جوجه ها غذا ميدهند اما نر ها شبها از لانه و تخم ها مراقبت ميكنند.
در يكي از دو هفته جوجه گيري فقط يكي از والدين در لانه ميماند. بعد از بيرون اومدن جوجه ها و گذشت دو يا سه هفته آنها آنجا را ترك كرده و هرگز به خانه باز نميگردند .
زمان جفتگيري اين پرنده بهار و نيمه تابستان بسته به نوع گونه و مكان جغرافياييي دارد.
اسم اين موجود برگرفته از عادت اين پرنده در مسابقه با وسايل نقليه در حال حركت در كنار جاده است .

 

رودرانر همه چيز خوار و فرصت طلب است. رژيم غذاي معمول آنها شامل حشرات (ملخ ، جيرجيرك ، كرم و سوسك) خزندگان كوچك( مثل مارمولك ،مار و مارهاي زنگي) جوندگان و پستانداران كوچك ، رطيل ،عقرب،عنكبوت، حلزون، پرندگان كوچك، تخم ها، جوجه پرندگان، ميوه ها و دانه ها مثل گلابي خاردار و انجير هندي ، كاكتوس و سماق
رودرانرهاي كوچك عمدتا از حشرات تغذيه ميكنند.
رودرانرها عموما از روي زمين خوراك ميكنند و دراما هنگام شكار به دنبال آن ميدوند. براي گرفتن حشرات خيز ميكنند . آنها بعضي از صيد هاي خود مثل مار را مجاور زمين خرد و خمير ميكنند. او درنده واقعي رطيل و زنبور است.

 

زيستگاه اين پرنده در بيابان و بوته زارها و زمين هاي خشك و پست ، جنوب غربي ايالت متحده آمريكا و شمال مكزيك به ندرت در تگزاس هم ديده ميشود وبه طور كلي در كشورهايي با مناطق گسترده خشك و با بوته ها ي پراكنده ديده ميشوند. اين پرنده كوچ نميكند و در تمام سال در محل زندگي خاص خود اقامت دارد.

 

تنظیم حرارت:

 

 

در شبهاي سرد بياباني رودرانر دماي بدن خود را كاهش داده تا در او يك جور مرگ كاذب رخ دهد بدين ترتيب انرژي را در خود محفوظ نگاه ميدارد. در روزهاي گرم نيز پوسته تيره رنگ پشت خود را به سوي آفتاب نگاه ميدارد

نظرات شما عزیزان:

حیدری نژاد
ساعت19:37---7 ارديبهشت 1391
بلللللللللله
پاسخ:ای جاااااااااانم مرسی که اومدی خانوم حیدری بللله


شعبان
ساعت13:23---12 فروردين 1391
من فکر میکنم از بهترین مطالب وبلاگ بود.ونظر هر خواننده ای رو به وبلاگ جلب میکنه.
پاسخ:ممنون از نظرت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ خانم عزیزی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 318
بازدید کل : 121629
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1