انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

کاشف ویتامین

کودکی پرماجرا

 


 

فردریک گولاندهاپکینز در ۲۰ ژوئن ۱۸۶۱ در ایست‌پورن انگلیس در خانواده‌ای متوسط دیده به جهان گشود، پدرش برادرزاده «جرارد مانلی هاپکینز» یکی از شعرای معروف انگلیس بود. فردریک هیچ وقت طعم محبت پدر را نچشید زیرا وقتی که نوزاد بود، پدرش را از دست داد.مادرش نیز فقط به فکر خودش بود و تنها تا ده سالگی مسئولیت نگهداری فردریک را به عهده گرفت، سپس او را به یک مدرسه شبانه‌روزی سپرد. فردریک همیشه با میکروسکوپی که از پدرش به یادگار مانده بود به تماشای اجسام ریز می‌پرداخت. او به ادبیات نیز علاقه‌مند بود و گاهی اشعار کوتاهی هم می‌سرود.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 1 دی 1391برچسب:, ] [ 14:0 ] [ خانم شعبان ]

جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.
ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.
ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ادامه مطلب ونظر فراموش نشه...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, ] [ 17:49 ] [ خانم شعبان ]

اسكلت بندي ها و نمونه هاي ثبت شده نشان مي دهد بشر امروزي چند اينچ نسبت به افرادي كه يك يا دو قرن قبل زندگي مي كردند، قد بلندتر است. حتي متوسط قد در بين ملت هاي مختلف با هم فرق دارد و درمواردي در بين ملت هاي همانند نيز اين تفاوت ديده مي شود، براي مثال متوسط قد مردم كره جنوبي از مردم كره شمالي بلندتر است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:29 ] [ خانم شعبان ]
[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 9:34 ] [ خانم شعبان ]

موسسه قلب انگلستان و مجله مغز رفتار ایمنی این کشور در یک بررسی آماری از ۴۰۰ زن و مرد به این نتیجه رسیدند که افراد کم‌ سواد به دلیل استفاده نکردن بهینه از سلول‌های مغزی و ارتباطات دی‌ان‌آی، سلول‌های بدنشان سریعتر از همسالان خود به پیری زودرس دچار می‌شوند این در حالیست که افرادی با تحصیلات دانشگاهی، دیرتر به کهولت سن دچار می‌شوند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:58 ] [ خانم شعبان ]

ایزوزیمها (همچنین به عنوان ایزوآنزیم نیز شناخته میشوند) آنزیمهایی هستند که در ترکیب اسیدهای آمینه تفاوت دارند اما واکنش یکسان شیمیایی را تسریع میکنند. این آنزیم ها معمولا پارامترهای جنبشی متفاوت یا خصوصیت های منظم متفاوت را نشان میدهند (مثل ارزشهای متفاوت در km ).


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:59 ] [ ]

14 غذا هست که میشه اسم اونا رو معجزه گر گذاشت

دانلود کنید و بخونید پشیمون نمیشد...... 


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:39 ] [ ]

نقش گیاهان در آینده چیست و اهمیت آنان تا چه اندازه است؟

در سال 1988 تعداد 5 میلیارد انسان در حال زیستن بر روی زمین بوده اند و تا سال 2012 این جمعیت بالغ بر 7 میلیارد شده است و در آینده نیز بیشتر خواهد شد که.....

[ادامه مطلب]


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ]

مقاله در مورد DNAای که به خاطر کاربرد نداشتن نام آن را بدون کاربرد گذاشته اند.

جالب است، بخوانید....... 


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:51 ] [ ]
 

زیست شناسی نوین

دانش و فناوری برتر قرن بیست و یکم

کشورهای قدرتمند جهان با درک اهمیت زیست شناسی نوین برنامه ریزی و سرمایه گزاری کلانی را برای رهبری جهان از طریق چیره گی و پیشگامی در این علم در دهه آینده نموده اند.

اخیرا  در گزارشی تحقیقاتی با عنوان ضرورت پیشگامی و رهبری امریکا در زیست شناسی نوین که به درخواست دولت امریکا توسط بنیاد های ملی علوم و فناوری امریکا صورت گرفته است ضرورت توجه جدی در پیشگامی این علم و فناورری قرن آینده که سبب استیلای امریکا در علوم و فناوری های مهمی خواهد شد تاکید شده است.

با توجه به برنامه چشم انداز کشور لازم است مسئولین و سیاستگزاران علمی و فناوری کشور ما نیز با توجه به اهمیت موضوع توجه لازم را به این موضوع مهم داشته باشند که جهت کاهش فاصله علمی در دانش و فناوری زیست شناسی نوین باید گام های جدی را برداریم و این نیازمند یک همت ملی است.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی این موضوع جهت سیاست گزاران، مدیران و دانشمندان می پردازیم.

دوستان زیست شناس توصیه میکنم این مطلبو بزورم شده تا اخر بخونید!!!


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:22 ] [ خانم شعبان ]

اكثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید كردن دندانها می‌بینیم به فكر می‌افتیم كه در این زمینه اقدامی بكنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.

در این مقاله كه در سایت تخصصی ارگانیك به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید كردن دندانها ارائه شده كه درعین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:9 ] [ خانم شعبان ]

نگاهی به شیوه های گوناگون غذا خوردن در حیوانات
به نظرمی رسد که سبک غذا خوردن در حیوانات به راحتی انسان ها باشد. اگر چه شما به راحتی می توانید موقع غذا خوردن از دستان تان استفاده کنید اما در مورد جانوران این گونه نیست. بسیاری ازآنها از راه های متعدد و شگفت انگیزی برای غذا خوردن استفاده می کنند. برای آنکه با شیوه تغذیه «دزدان اشک»، «خفاش شهد خوار»، «زرافه»، «موش کور پوزه ستاره ای» و ... آشنا شویم تا انتهای این مقاله با ما باشید.

 

 

 

 حتما ادامه مطلب رو بخونید


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ] [ 8:0 ] [ ]

نوع مقاله: پژوهشی

 

     چکیده

 

هلیکازهای خانواده RecQ در طیف وسیعی از موجودات مختلف از باکتریها گرفته تا انسان یافت می شود و در اغلب فرآیندهای مولکولی یاخته مرتبط با DNA از جمله همانندسازی و نوترکیبی DNA نقش اساسی ایفا می‌کند. یکی از اعضای این خانواده که منحصراً در گیاهان یافت شده است RecQsim نام دارد. در این تحقیق خصوصیات فنوتیپی گیاهان اربیدوپسیس تالیانا(Arabidopsis thaliana) رقم واسیلوسکیا جهش یافته‌ای که ژن RecQsim در آنها توسط یک جهش الحاقی از کار افتاده مورد بررسی قرار گرفته است. گیاهان جهش یافته recQsim که در شرایط استاندارد رشد داده شده از نظر طی کردن مراحل نموی اختلاف چندانی با گیاهان وحشی نداشته ولی سرعت رشد آنها نسب به گیاه وحشی افزایش یافته بود و این نشان می‌دهد که ژن یاد شده برای طی شدن مراحل نموی گیاه ضروری نیست. لیکن حساسیت گیاهان جهش یافته recQsim نسبت به اشعه ماورای بنفش در مقایسه با گیاهان وحشی بیشتر بود. به علاوه در مقایسه با گیاهان شاهد، گیاهان جهش یافته recQsim در پاسخ به ماده جهش زای متیل متان سولفونیت شبیه به انواع وحشی عمل کردند اما نسبت به ماده جهش زای مایتومایسین- سی حساسیت بیشتری در مقایسه با آنها از خود نشان دادند. این نتایج پیشنهاد می کند ژن RecQsim اربیدوپسیس در ترمیم برخی از صدمات وارده به DNA نقش اساسی بر عهده دارد. با مطالعه دقیق تر نقش ژن فوق احتمالاً مسیرهای نوین انتقال سیگنال در تنش ژنوتوکسیک آشکار خواهد گردید.

 

 

 برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 121454
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1