انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید
روزی همه دانشمندان مردند و وارد بهشت شدند آنها تصمیم گرفتند تا قایم موشک بازی کنند
انیشتین اولین نفری بود که باید چشم می گذاشت.
او باید تا 100 میشمرد و سپس شروع به جستجو میکرد.
همه پنهان شدند الا نیوتون ... 
نیوتون فقط یک مربع به طول یک متر کشید و درون آن ایستاد، دقیقا در مقابل انیشتین.
انیشتین شمرد 97, 98, 99..100…
او چشماشو باز کرد ودید که نیوتون در مقابل چشماش ایستاده.
انیشتین فریاد زد
نیوتون بیرون( سك سك) نیوتون بیرون( سك سك)
نیوتون با خونسردی تکذیب کرد و گفت من بیرون نیستم.
او ادعا کرد که اصلا من نیوتون نیستم !!! ...
تمام دانشمندان از مخفیگاهشون بیرون اومدن تا ببینن اون چطور میخواد ثابت کنه که نیوتون نیست ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
نیوتون ادامه داد که من در یک مربع به مساحت یک متر مربع ایستاده ام ...
که من رو، نیوتون بر متر مربع میکنه .........
و از آنجایی که نیوتون بر متر مربع برابر "یک پاسکال" می باشد بنابراین من "پاسکالم"
پس پاسکال باید بیرون بره (پاسکال سك سك)
[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:52 ] [ رضا لطفی زاده ]
 اينگونه نگاه كنيد ...

ادامه مطلب
[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:48 ] [ رضا لطفی زاده ]
[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:40 ] [ رضا لطفی زاده ]
[ جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:26 ] [ رضا لطفی زاده ]

نوعی عروس دریایی عجیب که کاملا شبیه به یک تخم مرغ نیمرو ویژه صبحانه است به تازگی با موفقیت در اسارت متولد شد.

به گزارش مهر، بی شک تخم نیمرو صبحانه ای بسیار اشتها برانگیز است اما اگر این تخم مرغ نیمرو در واقع یک گونه عجیب از عروس دریایی باشد شاید بهتر است که در مورد خوردن آن تجدیدنظر کرد.

این عروس دریایی تخم مرغ نیمرویی به تازگی در اسارت متولد شده است و یک عکاس به نام "توربن وبر" توانست از این مخلوق عجیب عکسبرداری کند.

عروس های دریایی که به طور طبیعی در دریای مدیترانه زندگی می کنند به سرعت تکثیر می شوند اما زمانی که به اسارت گرفته می شوند به طور باورنکردنی به سختی پرورش و تکثیر پیدا می کنند، اما پرسنل باغ وحش "باسل" در سوئیس با ایجاد شرایط محیط زیست طبیعی این موجودات دریایی موفق شدند گروه جدیدی از ستاره های دریایی را به دنیا آورند.

یک عضو این گروه پرورش و تکثیر این بچه عروس های دریایی تخم مرغ نیمرویی در این خصوص اظهار داشت: "تکثیر و پرورش عروس دریایی یک مبارزه واقعی است چرا که آنها تنها در نقاط بسیار دور دریا زندگی می کنند و حمل آنها بسیار دشوار است. بنابراین، ما با استفاده از لامپهای روشنایی روز، آکواریم آنها را به گونه ای روشن کردیم که شبیه به نور روز واقعی باشد و به این ترتیب توانستیم محیط زیست طبیعی آنها را بازسازی کنیم. بچه ستاره های دریایی بسیار کوچک هستند و طول آنها تنها به چند سانتیمتر می رسد."

براساس گزارش دیلی میل، قطر این عروس دریایی هایی تخم مرغی نیمرویی در زمان رشد کامل می تواند به حداکثر 35 سانتیمتر برسد.

 

 

 

[ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ خانم عزیزی ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

162170 319 عکس پیر ترین عروس دریایی +توضیحات

گونه‌ای خاص از عروس دریایی؛ تنها موجودی در دنیا که عمر جاودان دارد و هرگز نمی‌میرد….

 

این حیوان ممکن است تنها موجودی باشد که عمر جاودان دارد. از آن‌جایی که این عروس دریایی قادر است پس از آخرین مرحله‌ بزرگسالی، دوباره تغییر شکل داده و به نخستین مرحله‌ی زندگی خود بازگردد، ممکن است هیچ پایان طبیعی برای طول عمر این حیوان وجود نداشته باشد.

.

دانشمندان می‌گویند hydrozoan jellyfish تنها حیوانی است که می تواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد و دوباره حالت بواسیر لحمی خود را (مرحله اول از زندگی) پیدا کند.

آن‌ها می‌خواهند بفهمند چه‌طور این حیوان می‌تواند جریان سالخوردگی خود را به حالت معکوس درآورد.

از آنجایی که این حیوان هیچ‌وقت نمی‌میرد، تعداد آن‌ها در اقیانوس‌ها روز به روز در حال افزایش است.

[ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:31 ] [ خانم عزیزی ]

چرا موقع خنديدن گريه ميكنيم؟

 

كارشناسان هنوز علت آن را نميدانند اما يك نكته به نظر ميرسد و آن اينكه خنديدن و گريه كردن شبيه واكنش هاي روانشناسي است. روبرت پرووين روانشناس دانشگاه مري لند ميگويد: هر دو آنها زماني اتفاق مي افتد كه احساسات تا حد زيادي تحريك مي شوند. لي دووفنر استاد دانشگاه ميامي و چشم پزشك انستيتو باسكون ميگويد: معمولا گريه با ناراحتي همراه است اما گريه كردن يك واكنش پيچيده تر انسان است. اشك با احساسات مختلفي تحريك ميشود از جمله: درد، ناراحتي و در بعضي موارد خوشحالي بيش از حد.

وقتي چنين اتفاقي افتاد، بسيار خوب است زيرا هر دو خنديدن و گريه كردن با بي اثر كردن هورمون كرتيزول و آدرنالين، استرس را از بين ميبرد. اگر موقع خنديدن گريه كرديد، شانس به شما رو كرده است.

 

 

[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:6 ] [ ]

برای کاهش استرس اب انار بنوشید

 

به گفته محققان آب انار میتواند استرس های کاری را از شما دور کند. برخی از کارمندان که در محل کار دچار استرس های شدید می شوند یا از نظر قلبی مشکلاتی دارند با نوشیدن آب انار میتوانند روزهای کم دردسرتری را بگذرانند.

در تحقیقاتی که پژوهشگران اخیرا در انگلستان انجام داده اند مشخص شد یک گروه از داوطلبان طی مدت 2 هفته هر روز 500ml آب انار خوردند و در ابتدا و انتهای دوره آزمایش ضربان قلبشان اندازه گیری شد. این گروه سپس به سوالاتی درباره احساساتش درباره کار و رابطه اش با سایر همکاران پاسخ دادند. بررسی نتایج نشان داد تقریبا تمام داوطلبان بیان کرده بودند انگیزه بیشتر و استرس کمتری برای کار دارند و به ندرت عصبی می شوند.

این تحقیقات از این نظر دارای اهمیت است که تعداد کسانی که تحت فشارهای عصبی دچار بیماری های مختلف می شوند رو به افزایش است و کمتر راهی برای درمان این موضوع پیش بینی شده است. تنها در انگلستان از هر 5 کارمند یک نفر در طول سال به خاطر استرس های کاری دچار بیماری خفیف یا جدی شده است.

[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:4 ] [ ]

مادر

 

مادر من فقط یک چشم داشت من از اون متنفر بودم...اون همیشه مایه خجالت من بود اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت. یک روز اوده بود دم در مدرسه که به من سلام کنه و منو با خود به خونه ببره خیلی خجالت کشیدم. آخه اخه اون چطور تونست این کارو با من بکنه؟ به روی خودم نیاوردم فقط با تنفر بهش یه نگاه انداختم و فورا از اونجا دور شدم. روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت هووو... مامان تو فقط یک چشم داره فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم. کاش زمین دهن وا میکرد و منو...

کاش مادرم یه جوری گم و گور می شد...

روز بعد بهش گفتم اگه واقعا می خوای منو شاد و خوشحال کنی چرا نمی میری؟

اون هیچ جوابی نداد...

یک لحظه هم راجع به حرفی که زدم فکر نکردم چون خیلی عصبانی بودم احساسات اون برام هیچ اهمیتی نداشت دلم میخواست از اون خونه برم دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم همان جا ازدواج کردم برای خودم خونه خریدم زن و بچه و زندگی...

از زندگی بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم تا اینکه مادرم اومد به دیدن من. اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو وقتی ایستادهبود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا اونم بی خبر.

سرش داد زدم: <<چطور جرات کردی بیای به خونه من و بچه ها رو بترسونی؟ گمشو از اینجا همین حالا.>>

اون به ارانی جواب داد:<<اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه ادرس رو عوضی اومدم>> وبعد فورا رفت و از نظر ناپدید شد.

یک روز یک دعوت نامه اومد در خونه من در سنگاپور برای شرکت در جشن تجدید دیدار با دانش آموزان مدرسه.

ولی من به همسرم دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم.

بعد از مراسم رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون  البته فقط از روی کنجکاوی همسایه ها گفتن که اون مرده ولی مکن حتی یک قطره اشک هم نریختم اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که به من بدن.

<<ای عزیزترین پسرم من همیشه به فکر تو بوده ام منو ببخش که به خونت اومدم  و بچه هات رو ترسوندم خیلی خوشحال شدم که شنیدم داری میای اینجا ولی ممکنه من نتونم از جام بلتد شم و بیام تو رو ببینم.

وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دایم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم اخه میدونی...وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی به عنوان یک مادر نمی تونستم تحمل کنم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم

بنابراین چشم خودم رو دادم به تو.

برای من افتخار بود که پسرم می تونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه.

با همه عشق وعلاقه من به تو

مادرت>>

[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:52 ] [ ]
 

زیست شناسی نوین

دانش و فناوری برتر قرن بیست و یکم

کشورهای قدرتمند جهان با درک اهمیت زیست شناسی نوین برنامه ریزی و سرمایه گزاری کلانی را برای رهبری جهان از طریق چیره گی و پیشگامی در این علم در دهه آینده نموده اند.

اخیرا  در گزارشی تحقیقاتی با عنوان ضرورت پیشگامی و رهبری امریکا در زیست شناسی نوین که به درخواست دولت امریکا توسط بنیاد های ملی علوم و فناوری امریکا صورت گرفته است ضرورت توجه جدی در پیشگامی این علم و فناورری قرن آینده که سبب استیلای امریکا در علوم و فناوری های مهمی خواهد شد تاکید شده است.

با توجه به برنامه چشم انداز کشور لازم است مسئولین و سیاستگزاران علمی و فناوری کشور ما نیز با توجه به اهمیت موضوع توجه لازم را به این موضوع مهم داشته باشند که جهت کاهش فاصله علمی در دانش و فناوری زیست شناسی نوین باید گام های جدی را برداریم و این نیازمند یک همت ملی است.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی این موضوع جهت سیاست گزاران، مدیران و دانشمندان می پردازیم.

دوستان زیست شناس توصیه میکنم این مطلبو بزورم شده تا اخر بخونید!!!


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:22 ] [ خانم شعبان ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 121576
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1