انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

 

 

به دنبال بحث هایی که در مورد تاثیرات موبایل بر سلامتی شده ، دانشمندان دانشگاه Washington  دریافتند که اشعه های التکرومگنتیک که از طریق این موبایل ها ساطع می شود پاسخ های استرسی را در سلولهای کشت داده شده ی موش و انسان سبب نمی شود .

پاسخ های استرسی مکانیسم های حفاظت کننده ای هستند که با وارد شدن گرما ، فلزات سنگین و التهاب به سلول فعال می شوند .بالا رفتن سطح پاسخ های استرسی در سلول باعث تغییراتی همراه بدخیمی است .
دانشمندان آزمایشات بسیار حساس و دقیقی را بر سلولهایی که در معرض اشعه ای شبیه به آنچه از طریق موبایل ساطع می شود ( البته 5 تا 10 بار بیشتر ) قرار دارد ، تهیه دیدند.

Andrei Laszlo یکی از محققین این طرح می گوید : ما هیچ نشانه ای که شامل بالا رفتن سطح این فاکتورها در سلول بعد از این تابش ها باشد مشاهده نکردیم .

دانشمندان معتقدند که تحقیقات قبلی در رابطه با تاثیر موبایل بر پاسخ های استرسی در سلول با تحقیقات فعلی دچار تناقض است که می تواند نتیجه ی آزمایشات شرطی ناقص باشد . به عنوان مثال ، در گذشته پیش گیری ازبوجود آمدن تغییرات دمایی که ناشی از تابش اشعه های مکروویو است بسیار مشکل بود /

Laszlo و گروه تحقیقاتیش معتقدند که به دلیل آنکه گرما حاصل از تابش اشعه ها یکی از عوامل ایجاد پاسخ های استرسی سلولهایی که تحت تاثیر اثرات موبایل ها قرار گرفته اند ، در نظر گرفته می شد ، آنها سعی کردند  هر گونه افزایش دما در سلولهای کشت داده شده در طی آزمایش را کاهش دهند .

به وسیله ی استفاده از وسایلی که به صورت پیوسته دما را نشان می دهد و آنرا تنظیم می کند ، آنها توانستند تغییرات دمایی را در حد مثبت و منفی 0.3 تابث نگه دارند .

دانشمندان دستگاه متساطع کننده ی اشعه را که به بزرگی یک اتاق را تنظیم کردند که بتواند فرکانس امواج ماکروویو را در مورد FDMA ( frequency domain multiple acess  ) که انتقال دهنده ی سیگنال های آنالوگ موبایل و  CDMA ( code domain multiple acess ) که انتقال دهنده ی سیگنال های دیجیتال موبایل استفاده می شود را منتشر کند .

اندازه ی بزرگ این دستگاه امکان انتشار اشعه به تعداد زیادی سلول را فراهم می کند که بتوانند مواد لازم اندازه گیری دقیق را جمع آوری کنند .

Laszlo  گفت که آنها توانستند فیزیک و بیولوژی را به خوبی با هم تلفیق کنند .

برای آزمایش این که پاسخ های استرسی سلول در برابر این اشعه ها تحریک می شود یا نه ، گروه تحقیقاتی به دنبال فعال شدن پروتئین heat shock factor  ( HSF ) بودند .

فعال شدن HSF اولین مرحله ی ضروری در مسیر پاسخ های استرسی است .

هیچ کدام از سلولها که تحت تاثیر اشعه هم در کوتاه مدت (5 -60 دقیقه ) و هم در بلند مدت ( 1-7 روز ) قرار گرفتند فعالیت HSF که نشان دهنده ی تحریک پاسخ استرسی در سلول باشد ، مشاهده نشد .

Dr Joseph Rati و همکارانش امکان آسیب به DNA و ترانس فرماسیون سلول و تاثیر امواج ماکروویوی را در حیوانات آزمایش کردند . او می گوید : ما مکانیسم های تحریک پاسخ های استرسی را بررسی کردیم و در هر موردی ، هیچ گونه اثر بیولوژیکی مبنی بر ابتلا به سرطان در اثر تاثیر امواج ماکروویوی مشاهده نشد . 

 

http://www.vanguardngr.com 

[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 8:50 ] [ ]

 

پژوهشگران با مطالعه بر روی گونه ای خاص از ماهی که بدون آب هم زنده می ماند، به وجود نوعی سلول ویژه در این گونه پی بردند که تنفس از راه پوست را برایش امکان پذیر می کند.

ماهی خشکی زیست

 

 

 

برنا: پژوهشگران در بررسی های پیشین خود دریافته بودند که برخی از گونه های ماهی می توانند تا دو ماه در خشکی زنده بمانند اما راز این شیوه زندگی برای آنها نهفته بود. با کشف سلول های ویژه ای که ماهی کیل را در خشکی زنده نگه می دارد، از این راز پرده برداری شد

ماهی های کیل (killifish نوعی ماهی آب شیرین است از خانواده کپور که 1270 گونه را در زیرمجموعه خود پوشش می دهد) در حدود یک یا 2 اینچ طول دارند و معمولا در بخش های ساحلی حاشیه جنگل های آمریکای جنوبی و مرکزی یا فلوریدا زیست می کنند. در طول فصل های خشک سال که باتلاق های کوچک حاشیه سواحل خشک می شوند، این ماهی در خارج از آب زنده می ماند و از طریق پوستش نفس می کشد

این ماهی در حوضچه‌های کم عمق آب در لانه خرچنگ ها، پوست نارگیل یا حتی قوطی‌های قدیمی نوشابه‌ها در باتلاق‌ ها پناه می‌گیرد. زمانی که زیستگاه این ماهی‌ها خشک می‌شود، آنها در خشکی در کنده‌های درخت به زندگی خود ادامه می‌دهند

این گونه تا زمانی که بتواند دوباره آب پیدا کند به صورت گروهی در سوراخ‌هایی که حشرات در کنده درختان ایجاد کرده‌اند زندگی می‌کنند و به جای آبشش‌هایشان از طریق پوست خود تنفس می‌کنند.


در بررسی های پژوهشگران در محیط آزمایشگاه بر روی این گونه خاص مشخص شد این ماهی می‌تواند تا ۶۶ روز بدون غذا در خارج از آب زنده بماند و سوخت وساز بدن حیوان ادامه یابد. این ماهی می‌تواند سرنخ‌هایی را درباره چگونگی تکامل حیوانات در طول زمان ارایه کند.

ناگفته نماند، تمامی سلول های بدن جانوران به ترکیب دقیقی از یون و آب برای زنده ماندن نیاز دارند. در ماهی ها حفظ این تعادل بر عهده آبشش هاست. پژوهشگران معتقدند آبشش های ماهی کیل در خشکی بلااستفاده می ماند، بنابراین نحوه حفظ تعادل یونی این گونه برای آنها یک معما بود

پاتریشیا رایت زیست شناس دانشگاه گلف که بر روی این گونه خاص مطالعه می کند در بررسی های آزمایشگاهی خود بر روی ماهی کیل به وجود سلول های ویژه ای به نام یونوسایتس (ionocytes) روی پوست ماهی پی بردند.

 

 این سلول ها به طور طبیعی در آبشش دیگر ماهی ها قرار دارد و وظیفه حفظ تعادل میان آب و نمک در سلول های ماهی ها بر عهده دارند. پژوهشگران دریافتند ماهی کیل به اندازه آبشش هایش، روی پوست هم یونوسایتس دارد. این کمک می کند که کیل ماهی بتواند در خشکی نیز زنده بماند.

 

  

 

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ]

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به جداسازی سلول بنیادی با مارکر ویژه از بافت کلیه شدند.

به گزارش مهر ، دکتر عباسی مجری طرح با اعلام این خبر ، افزود: در این پژوهش که با مشارکت گروهی از اساتید و دانشجویان طراحی شد از بافت کلیه افرادی که مبتلا به کانسر (سرطان) کلیه از نوع کارسینوم سلول کلیوی (RCC) بودند و ‌باید تحت عمل نفرکتومی (خارج شدن کلیه) قرار می گرفتند، استفاده شد.

وی افزود: این کلیه های سرطانی دارای بافت زنده سالم نیز بود و به همین دلیل تیم پژوهشی با طی مراحل قانونی و جلب رضایت بیماران و طی مراحل اخلاقی، بخش کوچکی از پاپیلای این کلیه ها را برداشت و سلول بنیادی در این بافتها را مورد جستجو قرار داد و پس از مدتی سلول بنیادی در این بافتها دیده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: این سلولها کشت داده شد و به موش تزریق شد و پس از آن دیده شد که این سلولهای بنیادی قابلیت ساختن توبولهای کلیوی، استخوان و بعضی بافتهای دیگر را دارد و در واقع ویژگی های سلول بنیادی را داشت.

وی یادآور شد: پس از آن این سوال مطرح شد که ممکن است این سلولهای بنیادی از خون به داخل بافت کلیه آمده باشند و برای پاسخ به این سوال مارکرهای آنتی ژنتیک این سلولها مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد این مارکرها با مارکرهای سطح سلولهای بنیادی خون متفاوت است و مشخص شد که از منشاء خونی نیست.

عباسی گفت: سوال بعدی این بود که خوب چه تضمینی هست که این سلول بنیادی مربوط به خود بافت کلیه باشد و جزو سلولهای سازنده بخشی از بافتهای کلیه باشد و برای پاسخ به این سوال بررسی های مختلفی صورت گرفت و شاخصهای آنتی ژنتیک بافت کلیه فرد بالغ در این سلولها دیده شد که آن را از سلولهای بنیادی جنینی متمایز می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که سلول بنیادی جدا شده از منشاء هماتولوژیک نبوده و سلول بنیادی است که قابلیت ساخت بخشی از سلولهای کلیوی را داراست.

عضوگروه نفرولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) تأکید کرد: دستیابی به این دستاورد مهم است اما تا ساخت کلیه فاصله جدی وجود دارد و در این مرحله تنها می توان به دستاوردهای پژوهشی و نه درمانی امیدوار بود و تنها می ‌توان امیدوار بود که جدا سازی این سلولها ما را در جهت شناخت مبانی بیماری شناسی بعضی بیماریها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: این بافت کلیوی بافتی پیچیده است که ممکن است با تکامل چندین سلول بنیادی در مسیرهای مختلف بوجود آمده باشد و لذا دستیابی به ساخت کلیه در این مرحله از پروژه مد نظر نیست.

این پژوهش با مشارکت گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله دکتر آیتی رئیس بخش ارولوژی، دکتر امامی رضوی رئیس دانشکده پزشکی و دکتر خوش زبان مسئول بانک فرآورده های پیوندی، زاهد دانشجوی پزشکی ، حیدری کارشناس ارشد بیولوژی سلولی و دکتر عباسی در پروژه ای به صورت پایان نامه دکتری برای دستیابی به سلول بنیادی بافت کلیه طراحی شد.

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:21 ] [ ]

500x_newlife.jpg

 

به روز رسانی: ‏ این خبر بعد از برگزاری کنفرانس ناسا با اطلاعات بیشتر تکمیل شده است. ‏

ناسا اعلام کرده بود ساعت ۱۰:۳۰ امشب به وقت ایران یک کنفرانس خبری ویژه برگزار می کند. اما خبرهایش چند ساعتی زودتر لو رفته است. به نظر میرسد ناسا شکل جدیدی از حیات روی زمین کشف کرده که از نظر ساختار بیولوژی با چیزی که بشر تا به حال میشناخته متفاوت است.


امشب قرار است اعلام شود آنها در دریاچه ای به نام ‏ ‏Mono Lake ‏ در کالیفرنیای آمریکا نوعی باکتری کشف کرده اند که دارای DNA با ساختاری متفاوت است. چیزی که تا به حال در حد تئوری مطرح بوده اما حالا کشف شده است. این باکتری در ساختار دی ان ای خودش به جای فسفر از آرسنیک استفاده می کند. ‏

500x_newlife-bacteriaphoto.jpg

تمام موجودات زنده روی زمین از ۶ ماده اصلی تشکیل شده اند: کربن، هیدورژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و گوگرد. تمام موجودات این کره از کوچکترین باکتری گرفته تا انسان و یک نهنگ بزرگ در دریا از یک ساختار ژنتیکی یکسان استفاده می کنند و DNA همه یک ساختار بیولوژیکی دارد. ‏


اما این یکی که تصاویرش را می بینید متفاوت است و قوانین فعلی را شکسته. این باکتری از آرسنیک درست شده، چیزی که کاملا غیرممکن به نظر می آمده. ناسا نام اش را GFAJ‪-‬1 گذاشته و قادر است از آرسنیک که یک ماده سمی محسوب میشود برای ساخت DNA، RNA پروتئین و غشای سلولی استفاده کند. این کشف همانقدر که برای زیست شناسان فوق العاده است، برای ما هم بسیار با اهمیت محسوب میشود. چرا که درک ما را از حیات تغییر میدهد و به قول ناسا، کشف جدید تعریف زندگی را گسترده تر کرده است. ‏

ولف سیمون از ناسا در کنفرانس خبری امشب گفت: این باکتری باعث شکسته شدن نظریات ما در مورد چگونگی تشکیل زندگی و توسعه اش شده است. حالا دانشمندان به دنبال نمونه های جدیدی از موجودات زنده و متابولیسم های متفاوتی خواهند گشت که از مواد متفاوتی برای تشکیل حیات استفاده می کنند. ‏‪‬ ‏

500x_bacteria-wolfesimon3hr.jpg

ناسا می گوید این کشف روش ما را در گشتن به دنبال موجودات زنده در دیگر کرات هم تغییر خواهد داد چرا که حالا می دانیم ممکن است شکل حیات در جاهای دیگر به گونه ای دیگر تعریف شده باشد. ‏

جئوبیولوژیست ناسا پاملا کونارد در مراسم امشب گفت از نظر او این یک کشف عظیم است و آن را با قسمتی از فیلم Star Trek مقایسه کرد که فضانوردان یک موجود فضایی به نام هورتا را کشف می کنند که توسط دستگاه زنده یاب آنها قابل شناسایی نیست چون در ترکیب بدن اش کربن نداشته و از سیلیکون تشکیل شده بود. ‏

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:18 ] [ ]

ژن های پرشی (ترانسپوزون)

ژن های پرشی توالی از “DNA” هستند که می توانند در جاهای مختلفی از ژنوم یک سلول منفرد جا به جا شوند ، که به این فرایند جا به جا شدگی می گویند . به وسیله این فرایند سبب جهش و یا تغییر مقدار “DNA” در ژنوم میشود . ژن های پرشی “ترانسپزون” نیز نامیده می شوند ، و در ضمن نمونه هایی از عناصر متحرک ژنی نیز به حساب می آیند.
این موضوع توسط شخصی به نام “باربارا مک کلینتوک” کشف شد که این اکتشاف سبب شد تا او جایزه نوبل را در سال ۱۹۸۵ کسب کند او اثبات کرد دلیل رنگارنگی دانه های ذرت ترانسپوزون ها اندعلاوه بر گیاهان انها در باکتریها و جانوران وجود دارند. عناصر متحرک ژنی متنوع هستند به طوری که می توان آنها را بر اساس مکانیسم جا به جا شدگی به دو گروه تیپ ۱ و تیپ ۲ تقسیم بندی کرد.

عناصر متحرک ژنی تیپ ۱
رترو ترانسپزون ها چند کپی از خود می گیرند و این رو نوشت ها را در نقاط متعددی از ژنوم می چسبانند. این مکانیسم به شکلی است که در ابتدا رترو ترانسپزون ها به “RNA” رونویسی می شوند و بعد دوباره با آنزیم ترانس کریپتاز معکوس به “DNA” بر می گردند و دوباره در ژنوم جای گیری می کنند. رفتار رترو ترانسپزون ها خیلی به عمل رترو ویروس هایی همچون ” HIV” شبیه است، که این سر آغازی برای سیر تکاملی این گونه ویروس هاست.
رترو ترانسپزون ها خود به سه گروه اصلی تقسیم می شوند :
Viral Retrotransposons : آنزیم ترانس کرپتاز معکوس را رمز گذاری می کنند
( برای تبدیل “RNA” به “DNA” ) که این دسته تداومی طولانی “LTR” مانند رترو ویروس ها دارد .
LINES Retrotransposons : آنزیم ترانس کرپتاز معکوس را رمز گذاری می کنند اما بر خلاف نوع اول تداوم کوتاهی دارد، و توسط “RNA” پلیمراز “II” رونوسی می شوند.
Nonviral superfamily Retrotransposons : آنزیم ترانس کرپتاز معکوس را رمز گذاری نمی کنند و توسط “RNA” پلیمراز “III” رونویسی می شود.

عناصر متحرک ژنی تیپ ۲
بزرگترین تفاوت این دسته از ژن های پرشی با رترو ترانسپزون ها در این است که مکانیسم جا به جا شدگی در این دسته بر خلاف نوع ” I” مستقیم صورت می گیرد و نیازی به رو نویسی های متعدد و تبدیل شدن به “RNA” نیست.عناصر متحرک ژنی تیپ ۲ توسط آنزیم ترانسپزاز برای “بریدن و چسباندن” به طور مستقیم از نقطه ای به نقطه ی دیگر ژنوم جا به جا میشود.ژن های پرشی برای پژوهشگران بسیار مفید است ،
بر پایه اعلام پژوهشگران، ترانسپوزون ها در تمام ژنوم پراکنده هستند و به ویژه بر بزرگی و موقعیت “سنترومر” ها تاثیر می گذارند
* به دلیل اینکه نوترکیبی ترانسپوزون عمدتا در سلولها سوماتیکی رخ میدهد و به ارث نمی رسند در پس در وراثت افقی نقش دارند
* بنابراین آنها باعث افزایش ،حذف ،تغییر کمیت و کیفیت رونویسی،الگو بیان ژن و تنوع اللها میگردند.

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:9 ] [ ]

سلام به همه دوستان عزیز.حتما همتون کارتون میگ میگ که از کارتون های قشنگ دوران بچگیمون بوده رو دیدید.اما راستی میدونستید که میگ میگ 1پرنده هست که وجود خارجی داره؟...بله وجود داره و اسمش هم کوکو دونده یاroadrunnerهست.در قسمت های بعدی اطلاعات جالبی رو درباره این پرنده میخونید.

مقدمه:

کوکودونده Geococcyx نام سرده ای از خانواده کوکویان از راسته کوکوسایان است0این پرنده بومی شمال و مرکز قاره امریکا میباشد.

 

 

خصوصیات ظاهری:

پرنده Roadrunner در رده بندی Geococcyx californias به معنای فاخته زمینی کالیفرنیاست.این کوکوسان به عنوان خروس بلوط کوتاه-فاخته زمینی و قاتل مار نیز شناخته شده است.طول این کوکوسان از دم تا منقار61-64سانتی متر است.طول بالهایش43-61سانتی متر است و بین 221تا538گرم وزن دارد.در حالت ایستاده 20تا30سانتی متر است.یک تاج پر پشت و  با منقاری تیره  و بلند دارد.دم او تیره بلند و پهن است و سه پر انتهایی به رنگ سفید دارد.در هر پای خود 4انگشت دارد که دوتا به سمت عقب و دوتای دیگر به سمت جلو هستند.

این پرنده دارای یک پوست بدون پر در قسمت بالای چشمان خود است که به صورت سایه قرار گرفته در قسمت بالایی ابی رنگ و در قسمت انتهایی قرمز رنگ است.این پرنده یک پرنده زمینی است هرچند توانایی پرواز را دارد ولی بیشتر وقت خود را روی زمین میگذراند.رودرانر ها میتوانند سرعتی برابر20مایل در ساعت معادل 32کیلومتر بر ساعت داشته باشند و عموما دوی سرعت را به پرواز ترجیح میدهند.رودرانر برای فرار از شکارچیان پرواز میکند.صدایی مانند کبوتر دارد"کو یا بغ بغو"که حالت نزولی دارد.او با منقار خود صدایی شبیه جیغ جیغ کردن یا تلق تلق کردن از خود در میاورد.

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ خانم عزیزی ]

 

 

 

 

از دستشویی شرکت اومدم بیرون منشیه یه نگاهی میکنه و با پوزخند میگه دستشویی بودین ؟ پ نه پ بک تو بک آفتابه ام طفلی مرخصیه رفتم جاش واستادم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به دوستم میگم ببین تن ماهی تاریخ انقضاش کیه؟ میگه یعنی تاریخ خراب شدنش؟ گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تاریخ عروسی ننه بابای ماهی اس میخوام واسشون جشن سالگرد بگیرم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفتم فروشگاه میگم سیخ داری؟
میگه برا کباب؟
پ ن پ برا خاروندن دیافراگمم از تو دهنم می خوام

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تو آشپزخونه استکان و قندون از دستم افتاد شکست با صدای خفن.مامان اومده میگه چیزی شکوندی؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ شیشه ی نازک تنهایی دلم بود منتها صداش رو گذاشتم رو اکو حال کنین

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

کارت سوخت ماشینو برداشتم دارم میرم بابام میگه میری بنزین بزنی؟؟؟ . . .پـَـَـ نــه پـَـَــ میرم آب هویچ بریزم تو باکش نور چراغاش زیاد شه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تو بهشت زهرا دنبال قبر یکی می گشتیم. یه ادم خوشحال اومده داره با ما رو سنگ قبرا رو می خونه. بعد میگه دنبال قبر کسی می گردین؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ دستیار عزرائیلم اومدم ببینم کسی زود تر از موقع نمرده باشه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ساعت ١١ اومدم خونه مامانم میگه الان اومدی؟ میگم په نه! ٢ساعت پیش اومدم الان تکرارش داره پخش میکنه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنگِ خونه رو میزنم مامانم میپرسه میخای‌ بیایی تو ؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ می‌خوام ببینم اف ف سالمه یا نه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

استاد: کی جواب این سوالو میدونه؟
من دستمو بردم بالا.
استاد: میخوای جواب بدی؟
من: پــــَ نه پــــَ میخوام ببینم باد از کدوم ور میاد

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

شب دارم می خوابم.. بابام می گه داری می خوابی؟…پَ نَ پَ دارم امتحان می کنم تشکش خوبه یا نه..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دو دقیقه دیر رفتم سر کلاس، استاد میگه شما دانشجوی این کلاسید؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــ دانشجوی کلاس آواز استاد شجریانم! شما استاد شجریانید؟

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفتم واسه خودم و دوستم دلستر خریدم، میگه واسه من خریدی؟؟؟!!!… پ ن پ دلستره تو یخچال داشت یخ میزد میمرد، نجاتش دادم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفتم رستوران به پیش خدمتش میگم میشه منو بدین ..میگه میخوای غذا سفارش بدی؟؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخواستم ببینم منویه غذاتون چی کم داره بگم مامانم بپزه براتون بیارم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

گفتم غم تو دارم..گفتا غمت سر آید…

گفتم نه پ می خوای یه عمری غم تو رو داشته باشم…

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تو اداره پشت میز کارم نشستم،ارباب رجوع اومده میگه کارمند اینجایین؟گفتم پ نه پ رئیس سازمان هوا فضای ناسام اومدم فقط کار تورو راه بندازم!!!!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

صدای خرپفش کشتمون !تکونش دادم از خواب پریده،میگه سر صدام اذیتت می‌کنه ؟میگم نه پـَـَـ جنس صداتو دوست دارم می‌خواستم بت بگم سعی‌ کن تو اوج که میری رو تحریرات بیشتر کار کنی‌!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تو جاده پلیس دیدم دستمو کردم بیرون انگشتمو می چرخونم. رفیقم می گه: داری به ماشینای روبرویی علامت میدی؟! پ ن پ!!!! دارم هوا رو با انگشتم هم می زنم خنک شه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

من یه نفر فقط تو تاکسیم، پولو دادم به راننده…
میگه: یه نفر؟
میگم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ ۴تا حساب کن مشتری شیم!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

با دوستم رفتیم خرید.برگشتیم دیدیم ماشینش نیست میگه: دزدیدنش میگم نه په خسته شده بود از بس منتظر ما وایساد. اس ام،اس داد گفت من میرم خودتون بیاین!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

میگم آقا خمیر دندون سفید کننده می خوام؟
میگه برا دندونات؟؟؟؟؟
پـَـَـ نــه پـَـَـــ می خوام کاسه دستشویی رو برق بندازم!!!!!!!!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

مگس اومده تو خونه رفتم حشره کش آوردم مامانم میگه میخوای بکشیش؟ پـَـَـ نــه پـَـَـ ،
میخوام بزنم زیر بغلش بوی عرق نده

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟!
نه پـــــ میخوام دست بکشم روش شاید غولی چیزی ازش درومد!!!!!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

سوسک اومده تواتاق دمپایی رودادم مامانم..میگه بزنمش؟؟؟میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بده پاش کنه تندتر بدوه !!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

کامپیوترم یه ویروس وحشی گرفته بود رفتم کلی پول آنتی ویروس اورجینال دادم بعد سه ساعت اسکن ویروسه رو پیدا کرده پیغام داده: آیا مطمئن هستید که می خواهید این ویروس را حذف کنید؟
نه پـــ می خوام ازش نگهداری کنم بزرگ بشه عصای دستم بشه!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفتم داروخونه…میگم باند دارین؟میگه واسه زخم؟…پ نه پ…بانده فرودگاه حیاط خونمون خراب شده…بابام همینجور داره با هواپیماش دوره خونه میچرخه.!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفتیم رستوران گارسون اومده میگه چیزی میل دارین؟؟؟
گفتم پ نه پ غدامونو همین الان خوردیم گفتیم بیایم اینجا آروقشو بزنیم دور هم بخندیم!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

رفته بودم اهدای خون مرده میپرسه می خوای خون بدی پـَـَـ نــه پـَـَــ… اومدم نون خشک بدم جوجه بگیرم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

جلو توالت عمومی وایسادیم یارو می گه آقا ببخشید شما هم تو صف توالت وایسادین..؟
پـَـَـ نــه پـَـَــ ما سوسکیم اومدیم نهار!!

 

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:29 ] [ رضا لطفی زاده ]


دلیلی که به حیوانات، حیوان گفته می شود، وحشی بودن آنهاست. حیوانات به طور غریزی تلاش بسیاری برای بقای نسلشان می کنند. اکثر حیوانات فقط کارهایی را انجام می دهند که برای آزاد ماندن، زاد و ولد کردن، حفاظت از فرزندان، حفظ قلمرو و سیر کردن شکم با مواد غذایی مطلوب، ضروری هستند. حال بیایید نگاه مختصری به چند حیوان بسیار جذاب و دلفریب اما بی نهایت بی رحم و مهلک بیندازیم.

۱ – بوزینه ی تنبل

بوزینه

یکی از جذاب ترین، شیرین ترین و خجالتی ترین پستانداران روی کره ی زمین است. بخاطر چشمان زیبایش، اکثر مردم دوست دارند که او را در آغوش گرفته و همچون خرس عروسکی نازش کنند. اما در کنار این چهره ی دلفریب، بسیار زهردار و سمی است. این سم را غده ای در آرنجش تولید می کند و اگر این سم خورده شود، معده درد شدیدی در شخص ایجاد می کند و اگر به موقع درمان نشود، شخص می میرد. همچنین این سم را بر روی بدن فرزندانش می مالد تا توسط حیوانات وحشی خورده نشود.

۲ – خرس قطبی

خرس قطبی

وقتی یک خرس قطبی بر روی تکه یخ بزرگی قرار می گیرد و آن را بغل می کند، بسیار دلپذیر به نظر می رسد و گویی کودکی نوپا عروسکش را بغل کرده و در آرامش به سر می برد. این حیوان نرم و پشمالوی عروسکی، بزرگترین گوشتخوار آمریکای شمالی است که ۱۵۰۰ پوند وزن دارد و وقتی روی دو پایش می ایستد قدش تا ۱۰ فوت هم می رسد. همه ساله ۲۰ تا ۹۰ انسان مورد حمله ی این خرس های قطبی قرار می گیرند.

۳ – پلاتی پوس (نوک اردکی)

اردک پستاندار

این موجود ماهیخوار آبزی با پوست ضخیم و کرکدار و دم پهنش، یکی از عجیب ترین پستانداران روی کره ی زمین است و چشمان ریزش آنچنان دلفریب اند که هر انسانی از دیدن آنها تصور می کند که بی خطرترین موجود عالم است. این موجود آبزی دارای دو ویژگی بارز است: اول اینکه دارای نوک اردک مانندی است و بیشتر از غذاهای قالب منقارش استفاده می کند. دیگر اینکه در هر کدام از پاهای باریکش زهری برای حمله به دشمن پنهان است. این سم برای حیوانات کوچک کشنده است ولی برای انسان ها فقط زجرآور است.

۴ – شمپانزه

شمپانزه

شمپانزه تنها پستانداری است که از لحاظ دستان، عملکرد مغز و حالت های صورت شبیه انسان است و حتی برای مدتی بعنوان انسان های اولیه شناخته می شد. یکی از تفاوت های مهم بین شمپانزه و انسان، اسکلت بندی ماهیچه هاست. امروزه شمپانزه های زیادی تحت تعلیم قرار می گیرند و گاهی آسیب های شدیدی مثل له کردن دست، پاره کردن صورت و شکستن استخوان ها، بر مربیان خود وارد می کنند، زیرا قدرتشان ۵ برابر قدرت انسان است.

۵ – دلفین دهن باریک

دلفین دهن باریک

دلفین ها از لحاظ هوش، ارتباط برقرار کردن با یکدیگر، توانایی یادگیری، بازی کردن و … شبیه انسان ها هستند، شاید به همین علت است که همه عاشق آنها می شوند. حتی در اقیانوسها نیز توسط جانوران دیگر مورد احترام واقع می شوند و در مواردی دیده شده که کوسه ماهی های غول پیکر از آنها می ترسند. این ماهی ها گاهی چنان خشن می شوند که حتی نوزادشان را می کشند و یا معلول می کنند. گاهی نیز برای سرگرمی نهنگ ها را کشته و با جسد آنها بازی می کنند.

۶ – اسب آبی

اسلب آبی

راز جذابیت اسب آبی، گوشهای کوچک و چشمان کشیده اش هستند که باعث می شوند او را مهربان و آرام جلوه دهند. اما همه ساله انسان های زیادی را بخاطر وارد شدن به قلمروشان می کشند و با اینکه ۸۰۰۰ پوند وزن دارند اما به راحتی می توانند ۲۰ مایل را در ساعت طی کنند. بخاطر داشتن فک خیلی قوی و دندان های سگ مانند که هرکدام ۱۰ سانتی متر طول دارند، بهتر است با آنها شوخی نکنید. این حیوان گیاه خوار است و گوشت نمی خورد، اما اگر عصبانی و تحریک شود، حمله کرده و فرد را می کشد.

۷ – فیل

فیل

یقینا فیل ها موجودات شگقت انگیزی می باشند. بسیار صلح طلب، مهربان و دوست داشتنی هستند و حتی دیده شده وقتی همسر یا فرزندشان می میرد، گریه می کنند. اما گاهی بسیار خطرناک شده و مربیان خود را در باغ وحش می کشند. مسئله ی اصلی، اندازه و قدرت آنهاست و اگر فیلی عصبانی شود از پاهای قوی یا عاج های تیزش برای حمله کمک می گیرد. در فصل جفت گیری، میزان تستسترون فیل نر افزایش یافته و این افزایش باعث خشونت و حمله های بی دلیل و غیر قابل کنترل وی می شود.

۸ – سنجاب

سنجاب

این موجود دوست داشتنی و ناز، از نوک بینی تا دمش به ۶ پوند می رسد ودر مناطق زیادی از جهان وجود دارد. ولی متاسفانه حاوی بیماری هاری است که ممکن است آن را به فردی منتقل کند. و اگر این بیماری به موقع درمان نشود یا از آن غفلت شود، به قلب و اعصاب صدمه زده و در نهایت منجر به کما یا مرگ شخص می شود.

۹ – قو

قو

قوها موجودات بسیار زیبا و جذابی هستند و بدن بسیار نرمی دارند. آنها همچنین والدین بسیار مسئولیت پذیری هستند و تا آخرین لحظه از فرزندانشان مراقبت می کنند. این موجودات فقط وقتی تحریک شوند، وحشی شده و بی درنگ حمله می کنند. اما آن دسته از قوها که قادر به پرواز نیستند، بسیار تحت خطرند، زیرا اگر دشمن به آنها حمله کند، آنها را به زیر آب کشانده، تا غرق شوند.

۱۰ – سفره ماهی

سفره ماهی

بخاطر ظاهر آرام و دلربایشان، در اکثر آکواریوم ها وجود دارند، زیرا باعث زیباتر کردن منظره ی آکواریوم می شوند. اگرچه محبوبیت آنها در بین انسانها همچنان پابرجاست اما هیچ چیزی از خطرناک بودن آنها نمی کاهد و اگر عصبانی شوند، سریعا برای انتقام جویی، حمله کرده و سمی را که در بدن خود دارند، وارد پا، بازو، شکم و یا قفسه ی سینه ی شخص می کنند. پس از پخش شدن این سم در بدن، محل آسیب دیده متورم شده و درد طاقت فرسایی را ایجاد می کند. معمولا این زهر کشنده نیست اما اگر به بقیه بدن منتقل شود مشکلات بسیاری ایجاد کرده و گاهی منجر به مرگ می شود.

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:3 ] [ رضا لطفی زاده ]

 حتما شما نیز این تجربه را داشته‌اید که با خوردن فلفل، دهان و زبانتان بسوزد، اما آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا این حس سوزش گرچه کاملا واقعی است، ولی هیچ ردی از سوختگی مانند تاول برجا نمی ‌گذارد؟ و حتی گاهی خوردن آب هم درمان آن نیست!...فلفل 25 گونه متعدد دارد که پنج گونه آن مورد استفاده بشر است. این پنج گونه خود به 140 نوع تقسیم می ‌شود و اولین بار به وسیله هندی‌ها شناخته شد.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, ] [ 16:18 ] [ رضا لطفی زاده ]

 

مطالعات نشان می دهد که ” لینالول”، نوعی ترکیب معطر در گیاهان است که در بسیاری از خوراکی ها و گل ها نظیر پرتقال، انگور، انبه، لیمو و ریحان وجود دارد و باعث کاهش استرس می شود.  

این رایحه، فعالیت بیش از ۱۰۰ ژن را که در وضعیت استرس زا وارد عمل می شوند، کاهش می دهد.
 
محققان می گویند: استنشاق رایحه ی بعضی از گیاهان خاص به منظور کاهش استرس، مبارزه با
افسردگی و التهاب و نیز بهبود خواب از دوران قدیم مورد توجه بوده و مطالعات اخیر بر تجارب آن دوران صحه می گذارد.
 
در این مطالعه تعداد قابل توجهی از موش های آزمایشگاهی را که در وضعیت پر استرسی بودند، تحت تاثیر بوی لینالول قرار دادند و هم زمان تغییرات رخ داده در فعالیت ژن ها و مواد شیمیایی خون آن ها را بررسی کردند.
 
نتیجه ی این تحقیق ثابت کرد که تحت تاثیر این رایحه، دو نوع از سلول های ایمنی مرتبط با وضعیت استرس نزدیک به سطح طبیعی قرار گرفتند. به علاوه استنشاق این رایحه باعث کاهش فعالیت ۱۰۹ ژن موثر در ایجاد استرس شد.

[ پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, ] [ 16:0 ] [ رضا لطفی زاده ]
صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 14 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 254
بازدید کل : 121565
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1