انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

سلام به دوستان عزیز....

با یک شعر طنززیستی برخورد کردم گفتم خالی از لطف نیست شما هم بخونیدش!امیدوارم خوشتون بیاد...

سشاعر: شعر عشق ژنتیکی سروده ی اینجانب دکتر سپهر طباطبایی می باشدکه در سال 67 در دوره دانشجویی سروده شد و برای اولین بار در کلاس ژنتیک در حضور استاد غیاثوند(از اساتید برجسته ژنتیک کشور) قرائت شد سپس در همان سال در مجله دانشگاه علوم پزشکی یزد به چاپ رسید و پس از آن هم علاوه بر جراید مختلف در کتاب شهد شورستان(انتشارات توس) و مجموعه از بی تو بودن(نشر بهین) چاپ و منتشر شد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 21:38 ] [ خانم شعبان ]

اسم شما چه رنگیه؟؟!!!!!

بهتره که خودتون بخونید....جالبه !!!!!!!!!!!!!!!!     به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود واقعیمون رو با این رنگها نشون می دیم.برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که ............     (دوستان گلم توبخش نظرات بگید که چقدر با شخصیت شما همخوانی داشت                       


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:48 ] [ رضا لطفی زاده ]
 شرکت bio-genica در استرالیا عروسکهای جاندار موسوم به Genpets را به کمک علم مهندسی ژنتیک به این ترتیب که ترکیبی از ژن های خرگوش شامپانزه و خوک با استفاده از القای خواب زمستانی در جعبه نگهداری می شود و این جعبه ضربان قلب و میزان تازگی آن را نشان می دهد درسراسر کره خاکی عرضه کرد.

 

 

دانشمندان علم ژنتیک با بی رحمی تمام موجودی ساخته اند که کاملا درد را احساس می کند ولی نمی تواند جیغ بکشد! شرکت جن پتس اقدام به تولید انبوه حیوانات ژنتیکی کرده است که نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد. این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته بندی های مخصوس در فروشگاه های این شرکت عرضه می شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:37 ] [ رضا لطفی زاده ]
زندگی همینه دیگه...
آرزو های من داشته های یکی دیگه ست
 
و داشته های من آرزوهای یکی دیگه
 
سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:28 ] [ رضا لطفی زاده ]

پسرک از پدر بزرگش پرسید:
" پدر بزرگ درباره چه مینویسی؟ "

پدر بزرگ پاسخ داد : درباره تو پسرم اما مهم تر از آنچه مینویسم ، مدادی است که با آن مینویسم. میخواهم وقتی بزرگ شدی تو هم مثل این مداد باشی... 
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:15 ] [ رضا لطفی زاده ]

رایحه های شگفت انگیز با منشا حیوانی
 

رایحه و عطر خوش ، همیشه مختص به گل ها و گیاهان خوش بو و معطر نیست بلکه در این کره پهناور رایحه های شگفت انگیز و بسیار دلنشینی وجود دارد که منشا حیوانی دارند. چند سال پیش که به دلیلی در "خُنج" لارستان در جنوب استان "فارس" بودم ، روزی دوستانم عقربی گرفتند، آن را در شیشه انداختند و با خودکار با آن جانور بازی کردند . در نهایت ، عقرب خودکشی کرد. آنها برای من تعریف کردند که چند لحظه بعد بوی خودشی از درون آن شیشه به هوا برخاست که منشاآن رایحه ، زهر آن عقرب بود. آیا واقعا هم عقرب ها زهر خوش بویی دارند یا این منحصر به عقرب های "خنج" لارستان است ؟
به هر روی ، این پیش زمینه باعث شد که راجع به رایحه های شگفت انگیز و خوش بو با منشا حیوانی جست و جو و تحقیق کنم و نتایج مشتاقان دانش ارائه نمایم.

 

 

حتما ادامه مطلب رو بخونید


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:, ] [ 8:0 ] [ ]

سلام به همه دوستان عزیز

اول اینکه سال نو مبارک امیدوارم سال خوبی داشته باشید

 

دوم اینکه به دلیل تعطیلات گروه وبلاگ کم کار شدن ولی بعد از تعطیلات با انرژی بیشتری وبلاگ اداره خواهد شد امیدوارم ما رو به بزرگی خودتون ببخشید

 

یه نکته دیگه لطفا حتما حتما نظر بدید که ما بتونیم قوی تر عمل کنید

 

بازم سال نو مبارک

[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:49 ] [ ]

اكثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید كردن دندانها می‌بینیم به فكر می‌افتیم كه در این زمینه اقدامی بكنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.

در این مقاله كه در سایت تخصصی ارگانیك به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید كردن دندانها ارائه شده كه درعین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:9 ] [ خانم شعبان ]

دایناسورها! شنیدن این نام کافی است تا مجموعه ای از احساسات هیجانی شیرین یا تلخ در شما ایجاد شود ؛چه بخواهید ، چه نه ، نسبت به دایناسورها احساس دارید ! همه ما از کودکی با این نام آشنا شده ایم ، هیجان زده، شگفت زده ،کنجکاو شده ایم و با
دیدن فیلم ها و اسباب بازی ها ی دایناسوری تفریح کرده ایم . اما شاید در مورد آنها کم تر از هر موضوع عامه پسند و علمی دیگر اطلاعات داریم. آنهایی هم که شاید به خاطر رشته درسی شان مجبور شده اند چیزکی یاد بگیرند،ناگهان با موضوعی خسته کننده و کسالت آور رو به روشدند .نام های لاتین و یونانی ،حیواناتی خاک آلود و خزنده با نگاه های خشمگین و دندان های تیز و هیکل های خپل و خنگ . اما این تصویر مدت هاست که کمرنگ شده است و تصویری جدید به جای آن نشسته است : حیواناتی با هوش و فرز ، با بدن هایی پوشیده از خزی لطیف و پرهایی رنگ رنگ . اگر بخواهید چند دایناسور آشنا برای شما مثال بزنیم ، شاید از همه آشنا تر کبوتر و کلاغ و گنجشک باشند . تعجب نکنید ! بقیه دایناسور ها هم که آن قدیم ها زندگی می کردند کمابیش همین ریختی بودند. در واقع تصور دانشمندان در مورد این حیوانات زمین تا آسمان فرق کرده است؛ به خصوص از وقتی که فهمیدیم دایناسورها از زمین به آسمان پر کشیدند! با این حال هنوز هم پرسش های زیادی در مورد آنها داریم: چرا بیشتر دایناسورها حدود 65 میلیون سال پیش منقرض شدند مثل پرندگان امروزی خون گرم بودند؟

 

 

حتما ادامه مطلب رو بخونید


ادامه مطلب
[ یک شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 8:0 ] [ ]

پژوهشهای جدید درباره سلولهای بنیادین

دانشمندان به سرنخ های جدید درباره تولید سلولهای بنیادین در مغز دست یافته‌اند. پژوهشگران آلمانی در مطالعات خود کلیدی کشف کرده‌اند که وقتی این مولکول به سلولهای "آستروسیت" اضافه می‌شود آنها را وادار به تولید سلولهای عصبی می‌نمایند. زیست شناسان در این تحقیق با آزمایش "سلولهای شعاعی گلیال" موش مادر دریافتند زمانی که این گروه از سلولها به سلولهای زمینه ساز مرسوم به "پاکسا ها" متصل می شود، شروع به تولید سلول های عصبی می کنند. آن ها امیدوارند این کشف راهی برای ترمیم سلولهای از دست رفته در مبتلایان به سکته و برخی ضایعات مغزی پیشروی آنها قرار می‌دهد.

 

اثر جزر و مد بر تنه درختان

دانشمندان پی برده‌اند که قطر تنه درختان با ریتم جزر و مد ، کم و زیاد می‌شود. نیروی جاذبه ماه به وضوح جریان آب را در داخل درختان تحت تاثیر قرار می‌دهد. محققان همزمان با نوسانات جاذبه ماه ، ضخامت درختان متفاوت را دقت شرایط یکسان از نظر نور و دما بررسی کرده‌اند. آنها پی برده‌اند که قطر تنه درختان در طول گردش ماه (تقریبا 25 ساعت) تا حدود 10 میلیمتر کم و زیاد می‌شود که علت آنرا تبادل آب بین سلولهای زنده چوب و نسوخ مرده از دیواره سلولی ذکر کرده‌اند.

 

پیازهایی که اشک تولید نمی‌کنند.

دانشمندان ژاپنی در هفته نامه انگلیسی "Nature" نوشته‌اند، آنچه باعث اشک ریزی هنگم خرد کردن پیاز می‌شود، آنزیمی به به نام "سینتاز" است. این آنزیم در طعم پیاز نقش ندارد. ماده دیگری به نام "تیوسولفینات" است که به طعم آن طعم می‌دهد. پژوهشگران با تکیه بر دستاوردها ، محتاطانه پیش بینی می‌کنند که شاید زمان تولید ابرپیازی فرا رسیده باشد که طعم پیاز را داشته باشد اما چشم زا نسوزاند.

به گفته کارشناسان ، می‌توان ژنهای پیاز را بگونه‌ای دست کاری کرد که آنزیم عامل سوزاندن چشم را نداشته باشد. اما میزان تیوسولفینات آن که تعیین کننده ارزش غذایی و طعم پیاز است بیش از پیازهای عادی باشد.

 

[ جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, ] [ 23:50 ] [ خانم شعبان ]
صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 14 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 251
بازدید کل : 121562
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1